Ik ben een superheld! (De Krijgerhouding ll thuisdoen)

De Krijgerhouding 2 kan je helpen je sterker te voelen, dapper en moedig. Een heuse superheld of superheldin!

Heb jij weleens dat je bang bent om iets te doen? Dat is ok. Ik denk dat iedereen, groot of klein, dat weleens voelt. De ene keer doe je het toch wel, ondanks je het spannend vind en de andere sla het ene keertje over.

KRIJGERHOUDING 2

De Krijgerhouding 2 (Virabhadrasana) is een hele fijne houding voor sterkere benen, het trainen van uithoudingvermogen, concentratie, evenwicht en zorgt voor een goede doorstroming van bloed en energie door je armen en je benen.

 

bloesemkinderyoga-Dekrijgerhouding2-Virabhadrasana

Kom staan in de berghouding. Adem in en op je uitademing kom je staan in een spreidstand. Je voeten staan naar voren. Adem door. Zet je rechtervoet opzij. Je tenen wijzen naar voren. Je linkervoet staat iets naar buiten en je handen zet je op je heupen. Adem door. Voel of je heupen naar voren wijzen. Adem in en op je uitademing buig je rechterknie tot boven je enkel. Adem in breng je rechterarm omhoog lang je oren. Adem uit en strek je rechterarm naar rechts. Je arm wijst naar voren op hoogte van je schouders. Adem in en op je uitademing breng je je linkerarm naar achteren op hoogte van je schouders. Adem door en kijk over je rechterarm naar voren. Adem door voor 5 ademhalingen. Op je laatste uitademing breng je armen omlaag en buig je rechterknie weer terug. Adem in en op je uitademing stap terug in de berghouding. Adem door. 

Nu doe je de andere kant.

Kom staan in de berghouding. Adem in en op je uitademing kom je staan in een spreidstand. Je voeten staan naar voren. Adem door. Zet je linkervoet opzij. Je tenen wijzen naar voren. Je rechtervoet staat iets naar buiten en je handen zet je op je heupen. Adem door. Voel of je heupen naar voren wijzen. Adem in en op je uitademing buig je linkerknie tot boven je enkel. Adem in breng je linkerarm omhoog lang je oren. Adem uit en strek je linkerarm naar links. Je arm wijst naar voren op hoogte van je schouders. Adem in en op je uitademing breng je je rechterarm naar achteren op hoogte van je schouders. Adem door en kijk over je linkerarm naar voren. Adem door voor 5 ademhalingen. Op je laatste uitademing breng je armen omlaag en buig je linkerknie weer terug. Adem in en op je uitademing stap terug in de berghouding. Adem door.

Psst .. Wie is jouw held (of ben je dat zelf!)

Kijk op het lesrooster of er vandaag nog een kinderyoga les of workshop is die wilt volgen! >>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *