Ik maak me klein | (De Kindhouding thuis doen)

De Kindhouding is een hele ‘zachte’ houding om jezelf af te sluiten voor de prikkels van buitenaf en rustiger te worden. Zo kun je makkelijker ontspannen en geef je jezelf een time out.

Heb jij het gevoel dat je  hoofd , je je niet fijn voelt omdat het erg druk is om je heen. Dat is niet zo gek, want soms is – of heb je het gewoon erg druk.

KINDHOUDING

De Kindhouding (Balasana) kan je helpen om je hoofd rustiger te maken, te ontspannen, beter te slapen en verzacht rug en nekpijn. Ook na een een intensieve Yogahouding als de Cobrahouding of de Opkijkende en Neerkijkende hondhouding helpt de Kindhouding je spieren te ontspannen. Doordat je voorover gebogen ligt stretch je je rug en nek spieren zachtjes en zijn je zintuigen naar binnen gericht in plaats van naar buiten. Het helpt je dus af te sluiten van prikkels van buitenaf en dat zorgt dat het rustiger word in je hoofd en je kunt ontspannen. Het helpt je ook om je veiliger te voelen. Net als een holletje waar je dan in kunt kruipen.
balasana - kindhouding

 

Kom op handen en knieën zitten. Adem door. Je handen staan iets voor je schouders op schouderbreedte en je knieën recht onder je heupen op heupbreedte. Adem in en op een uitademing breng je je billen op je hielen en laat je je voorhoofd rusten op de mat. Adem door en leg je armen naar voren of leg ze naar achter langs je lichaam. Voel wat voor jou prettig is. Adem door. Hou je ogen gesloten of open als je dat prettig vind. Adem door voor 5 ademhalingen. Adem in en op je uitademing kom je weer op handen en knieën. Adem in en kom zitten. Adem uit.

Psst .. Waar wordt jij heel rustig van?

Kijk op het lesrooster of er vandaag nog een kinderyoga les of workshop is die wilt volgen! >>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *